خانه / جاذبه های دیدنی / دهکده تفریحی گنجنامه

دهکده تفریحی گنجنامه

Rate this post

[ad_1]

دهکده تفریحی گنجنامه یکی از دهکده‌های گردشگری ایران با سطح کلاس جهانی، در همدان است.همدان در دل خود جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که گل سرسبد آن‌ها غار علیصدر و مجموعه گنجنامه است. این دهکده توریستی زیبا در نزدیکی آبشار گنج‌نامه و در دامنه ارتفاعات کوه الوند قرار دارد. دهکده گنجنامه همدان یکی از قدیمی‌ترین‌ها در زمینه احداث دهکده گردشگری در ایران است و کنار خدمات تفریحی توریستی، مکان‌هایی جهت اقامت گردشگران نیز دارد.

دهکده تفریحی گنجنامه

این تفرجگاه مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان تربیت بدنی و پروانه‌های ساختمانی کامل جهت ساخت حدود ۱۸۰۰۰ متر زیربنای مسقف را کسب کرده است. این تفرجگاه از قسمت‌های باستانی و گردشگری تشکیل شده است.این مجموعه با ظرفیت روزانه ۵۰۰۰ نفر، قابلیت ارائه انواع خدمات فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اقامتی را به گردشگران داخلی و خارجی دارا می باشد. از دیگر افتخارات این مجموعه کسب پروژه کار آفرین برتر در سال ۱۳۹۱ بوده و همچنین توسط مسئولین و مقامات کشوری تقدیر شد. این دهکده در مجاورت آبشار گنج نامه قرار دارد و امکانات مختلفی از جمله تله کابین، سورتمه ریلی، آبگیر ماهیگیری، شهربازی گنج نامه ، سینما چهاربعدی، بانجی جامپینگ و غیره داشته که تمام رده های سنی می توانند متناسب با سنشان از این مجموعه شاد و مفرح بهره مند شوند. طولانی ترین و سریعترین سورتمه ریلی کشور در دهکده تفریحی، ورزشی، فرهنگی گنجنامه همدان جای دارد.

دهکده تفریحی گنجنامه
برای رهسپار شدن به ارتفاعات کوهستانی قله‌ای که به «عروس کوه‌های ایران» معروف بوده و بهره‌مندی از زیبایی‌های پنهان در دل رشته‌کوه الوند نظیر طبیعت دل‌انگیز و مصفا، کوه‌ها و صخره‌های مرتفع و آبشار زیبای گنج‌نامه، می‌توان از تله‌کابین گنج‌نامه استفاده کرد.
طول خط رفت و برگشت تله‌کابین ۳۴۰۰ متر و ارتفاع حداقل و حداکثر از سطح دریا به ترتیب ۱۹۰۰ و ۲۸۰۰ متر است. این تله‌کابین به وسیله مهندسان آلمان ساخته شده و در سال ۱۳۸۷ عملیات ساخت آن به اتمام رسیده است. دشت میشان نقطه آغاز و پایان تله‌کابین است. ۱۵ دقیقه زمان برای رفت و برگشت تله‌کابین مورد نیاز است که با توجه به سرعت باد تغییر می‌یابد.
این تله‌کابین ۳۵ کابینه بوده که با توجه به شرایط آب و هوا و تعداد مسافر تغییر پیدا می‌کند. شش کابین وی‌آی‌پی برای این تله‌کابین در نظر گرفته شده که صندلی‌های چرمی و امکانات پذیرایی از تجهیزات آن است.

دهکده تفریحی گنجنامه
و همچنین به منظور جذب هرچه بیشتر گردشگر به وسیله آفرینش محیطی کاملا متفاوت و آماده‌سازی مکانی برای تحقیقات و افزایش سطح آموزش و با ترکیب دو عنصر متفاوت، صخره و کوهستان با اعماق آب‌های دریا و با الهام از غار علیصدر، غار آکواریوم دهکده گنج‌نامه پروژه‌ای بود که در سال ۱۳۹۰ با همکاری گروه مشترکی از مهندسان و پیمانکاران ایرانی و خارجی آغاز به طرح شد.

این مجموعه بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع وسعت داشته و ارتفاع آن از۲٫۵ تا ۱۵ متر متغیر است. همچنین سالن اصلی ۸۵۰۰۰ لیتر گنجایش داشته و ۲۱ آکواریوم آب شور و شیرین با ابعاد متغیر ۱*۱ تا ۲*۲ متر را دارا است. این مجموعه آکواریوم نگهداری سفره ماهی و ستاره دریایی و همچنین آکواریوم‌های پلنت با ابعاد ۳*۲ دارد. در طبقه دوم غار مجموعه‌ای از بهترین نمونه‌های کمیاب زیست‌محیطی و خزندگان سراسر جهان در محوطه‌ای حفاظت می‌شود.

دهکده تفریحی گنجنامه

[ad_2]
seeiran.ir منبع:

درباره ی سوئیت ، آپارتمان مبله

همچنین ببینید

بهترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران

[ad_1] خوشبختانه ایران علاوه بر کویر جنگل های خوبی دارد که می توان از آنها …

دیدگاهتان را بنویسید