خانه / جاذبه های دیدنی / ایرانیها برای ورود به چه کشورهایی ویزا نمی خواهند

ایرانیها برای ورود به چه کشورهایی ویزا نمی خواهند

Rate this post

[ad_1]

امروزه که رفتن به هر کشوری نیاز به ویزا دارد و این مرز بندی بین کشورها باعث بوجود آمدن این محدودیت ها شده است برخی از کشورها طبق توافقاتی که بین روسای کشورها انجام می شود نیازی به گرفتن ویزا نیست . در اصل ویزا گرفتن اجازه ورود به کشور است و افراد با توجه به پاسپورت خود، لازم است تا برای ورود به برخی از کشورها اقدام به دریافت ویزا کنند.به هر میزانی که پاسپورت یک کشور ارزشمند باشد، می توان انتظار داشت که مردم آن کشور بتوانند به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای مختلف سفر کنند.

ایرانیها برای ورود به چه کشورهایی ویزا نمی خواهند

در این مطلب می خوانید :

ارزش پاسپورت ایران

متاسفانه در سال های اخیر شاهد کم شدن ارزش پاسپورت ایرانی بوده ایم. برای رخ دادن این اتفاق دلایل بسیار زیادی وجود دارد که بررسی آن خود نیاز به مطلب جداگانه ای داشته و باید برای بررسی این علل پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت و مورد آنالیز قرار دارد، اما به صورت کلی می توان گفت که متاسفانه امروزه پاسپورت ایرانی ارزش آن چنانی ندارد، بدون گرفتن ویزا تنها می توان با پاسپورت ایرانی به ۴۲ کشور سفر کرد.از بین این ۴۲ کشور که ایرانیان تنها با داشتن پاسپورت و بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند به آن سفر کنند، ۱۲ کشور به صورت رایگان برای مسافران ایرانی ویزا صادر کرده و ۳۰ کشور دیگر در هنگام ورود به فرودگاه شان برای مسافران ایرانی اقدام به صدور ویزا می کنند.در ادامه شما را با این کشورها آشنا کرده و بیان می کنیم که ایرانی ها می توانند بدون ویزا به کدام کشورهای جهان سفر کنند.

همان طور که گفته شد، مسافران و گردشگران ایرانی می توانند تنها با داشتن پاسپورت و بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۲ کشور دنیا سفر کنند.نکته ای که باید به آن اشاره داشت، این است که سفر بدون ویزا به این کشورها محدودیت زمانی داشته و افراد باید در هنگام سفر، به این محدودیت زمانی توجه کنند.

ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که برای سفر به آن نیازی به اخذ ویزا نیست و مسافران ایرانی می توانند بدون ویزا در این کشور حضور داشته باشند.

مالزی

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده و پایتخت آن کوالالامپور است. در بین کشورهای جنوب شرقی آسیا تنها مالزی است که سفر برای ایرانیان به آن نیازی به ویزا ندارد. البته محدودیت زمانی سفر به این کشور ۱۴ روز است.

ترکیه

همسایه اروپایی ما یعنی کشور ترکیه، یکی دیگر از کشورهایی است که ایرانیان می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به آن سفر کرده و از این کشور بازدید کنند.در سال های اخیر محبوبیت ترکیه به عنوان یک مقصد گردشگری بین ایرانیان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. یکی از مهم ترین عوامل رخ دادن این اتفاق آن است که ایرانیان می توانند بدون اخذ ویزا به مدت ۹۰ روز به این کشور سفر کنند.

گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای منطقه قفقاز اوراسیا است. این کشور با دو ترکیه و ارمنستان همسایه بوده و پایتخت آن شهر زیبای تفلیس است.گرجستان نیز این امکان را برای مسافران و گردشگران ایرانی فراهم کرده تا بتواند بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت ۴۵ روز به این کشور سفر کنند.

ایرانیها برای ورود به چه کشورهایی ویزا نمی خواهند

کشورهای بدون ویزا در اقیانوسیه برای ایرانیان

برخی از کشورهای منطقه اقیانوسیه نیز در زمره کشورهایی قرار دارند که افراد ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا به این کشورها سفر کنند.

ایالت فدرال میکرونزی

ایالات فدرال میکرونزی یک کشور مستقل در غرب اقیانوس آرام است. این کشور که از سلسله جزایر مختلفی تشکیل شده و این امکان را به گردشگران و مسافران ایرانی می دهد تا بتوانند به مدت ۳۰ روز بدون نیاز به اخذ ویزا وارد خاک آن شوند.

جزایر کوک

یکی دیگر از مجموعه جزایر اقیانوس آرام که به ایرانیان اجازه ورود بدون ویزا می دهد، جزایر کوک است. این مجموعه جزایر ده هزار نفر جمعیت داشته و از بیش از ۱۲۰ جزیره کوچک تشکیل شده است.

جزایر-کوکنیووی

نیووی یکی دیگر از کشورهای جزیره ای در اقیانوس آرام جنوبی بوده که مسافران ایرانی بدون نیاز به اخذ ویزا امکان وارد شدن به خاک آن را دارند.

کشورهای بدون ویزا در حوزه دریایی کارائیب برای ایرانیان

منطقه دریای کارائیب یکی از جمله مناطقی است که بسیاری از ایرانیانی که به دنبال طبیعت گردی هستند به کشورهای این منطقه سفر می کنند، در این بین کشورهای مختلفی در این منطقه بدون ویزا به ایرانیان اجازه سفر و اقامت را می دهند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

دومینیکا

دومینیکا یکی از کشورهای جزیره ای در حوزه دریایی کارائیب است. این کشور به ایرانیان امکان ورود بدون ویزا داده است و شما می توانید مدت ۲۱ روز بدون نیاز به اخذ ویزا وارد خاک این کشور شوید.

هائیتی

هائیتی یکی از کشورهای موجود در حوزه دریایی کارائیب است که ۱۱ میلیون جمعیت داشته و با جمهوری دومینیکن هم مرز است. مسافران و گردشگران ایرانی بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند ۹۰ روز در خاک این کشور باشند.

کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا برای ایرانیان

شاید برای بسیاری از افراد تعجب بر انگیز باشد، ولی در قاره آمریکا نیز کشورهایی هستند که به ایرانیان این اجازه را می دهند تا بدون دریافت ویزا به این کشورها سفر کنند، در ادامه به معرفی این کشورها خواهیم پرداخت.

اکوادور

اکوادور در شمال غربی آمریکای جنوبی قرار دارد و این کشور نزدیک به ۱۸ میلیون نفر جمعیت داشته و زبان رسمی آن اسپانیایی است. نظام سیاسی اکوادور جمهوری بوده و با توجه به شرایط سیاسی ایرانیان می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت ۹۰ روز وارد خاک اکوادور شوند.

کشور-اکوادورونزوئلا

ونزوئلا کشور دیگری در قاره آمریکای جنوبی است که به ایرانیان امکان ورود بدون ویزا را داده است. بر اساس قوانین ایرانی ها می توانند به مدت ۱۵ روز بدون نیاز به اخذ ویزا وارد خاک ونزوئلا شده از این کشور بازدید کنند.

بولیوی

بولیوی کشوری است که ورود به آن نیاز به ویزا ندارد و ایرانیان می توانند به راحتی وارد این کشور شوند.

کشورهای ویزای فرودگاهی

علاوه بر موارد گفته شده در بالا که به ایرانیان امکان ورود بدون ویزا را می دهند، برخی از کشورها به نحوی هستند که مسافران و گردشگران ایرانی پس از وارد شدن به فرودگاه های این کشورها می توانند اقدام به اخذ ویزا کنند.

به این دسته از کشورها، کشورهایی با ویزای فرودگاهی یا صدور ویزا به محض ورود می گویند. در ادامه شما را با این کشورها آشنا خواهیم کرد.

ویزای فرودگاهی کشورهای آسیای

کامبوج

نپال

جمهوری آذربایجان

ماکائو

سری ‌لانکا

لبنان

مالدیو

تیمور شرقی

سوریه

ویزای فرودگاهی کشورهای آفریقا

جمهوری بنین

جیبوتی

ماداگاسکار

کیپ ورد

گینه بیسائو

موریتانی

مجمع ‌الجزایر قمر

کنیا

موزامبیک

رواندا

تانزانیا

زیمباوه

سیشل

توگو

اوگاندا

سومالی

ویزای فرودگاهی کشورهای اقیانوسیه

پالائو

ساموآ

تووالو

کشورهای با ویزای الکترونیک

دسته سوم کشور هایی که فرایند اخذ ویزای آن بسیار آسان است، کشورهایی هستند که مراحل درخواست و صدور ویزا را برای ایرانیان به صورت آنلاین انجام می دهند.همین موضوع سبب شده تا افرادی که قصد ورود به این کشورها دارند بتوانند با سرعت بسیار زیادی مراحل اخذ ویزا را طی کنند. در ادامه شما را با آن کشورها آشنا کرده و از آن ها نام خواهیم برد.

آنتیگوآ و باربودا

لسوتو

سنت کیتس و نویس

گابن

نیوزلند

سائوتومه و پرنسیپ

کنیا

قطر

زامبیا

[ad_2]
seeiran.ir منبع:

درباره ی سوئیت ، آپارتمان مبله

همچنین ببینید

بهترین مسیرهای جنگل نوردی در ایران

[ad_1] خوشبختانه ایران علاوه بر کویر جنگل های خوبی دارد که می توان از آنها …

دیدگاهتان را بنویسید