خانه / اماکن گردشگری اصفهان / ۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم میتوانید خریداری کنید

۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم میتوانید خریداری کنید

Rate this post
۸ سوغاتی خاص که در سفر به قشم می‌توانید خریداری کنید

جزیره‌ای به وسعت هزار و پانصد کیلومتر مربع در جنوب ایران وجود دارد که به قطعه‌ای از بهشت می‌ماند. جاییکه در تمامی روزهای سال؛ زمستان و تابستان گردشگران بیشماری دارد و از آنها با بهترین امکانات رفاهی، اقامتی و تفریحی پذیرایی می‌کند. جایی شگفت‌انگیز در میان آب‌های زلال خلیج فارس. در سفرتان با تور قشم اگر به دنبال سوغاتی‌ها و یادگاری‌های خاص هستید. همراه ما باشید تا ۸ سوغات ویژه‌ی این شهر که در بازارها و مغازه‌هایش می‌توانید آنها را پیدا کنید یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.

۱- صنایع گلیم بافی

گلیم بافی یکی از قدیمی‌ترین پیشه‌های مردمان جنوب ایران است که از گذشته تا به امروز رونق فراوان دارد. فرش‌ها و پارچه‌های رنگی رنگی که پر از انرژی هستند و هر ایرانی و یا خارجی را عاشق خودشان می‌کنند. در قشم این صنعت بسیار پرطرفدار است و اکثر زنان خانه‌دار به این حرفه مشغول‌اند. در سفرتان به این جزیره می‌توانید به بهترین گلیم‌ها را با ارزان‌ترین قیمت‌ها هم برای خودتان و هم برای دوستان‌تان به عنوان سوغات خریداری کنید.

صنایع گلیم بافی

۲- صنایع دستی حصیری

حصیر، چوب‌های نازکی است که از درخت خرما تهیه می‌شود و در جنوب ایران به سبب آنکه درخت نحل بسیار وجود دارد، حصیر بافی و صنایع دستی حصیری نیز رونق فراوانی دارد. در سفرتان به این جزیره اگر به دنبال ظرف‌های میوه‌خوری و سینی‌های خاص و جالب هستید به شما توصیه می‌کنیم در بازارهای این جزیره قدم بزنید و صنایع دستی حصیری‌اش را از نزدیک ببینید و خریداری کنید. این صنایع دستی چندان گران نیستند و می‌توانید آنها را در تعداد زیاد برای افراد مختلف خریداری کنید.

صنایع دستی حصیری

۳- انواع لباس‌های محلی و جنوبی

اگر در فصل‌های گرم سال به قشم سفر می‌کنید شک نکنید پوشیدن این لباس‌ها بسیار حالتان را خوب می‌کند. چرا که در آن گرما یک طراوت و شادابی خاص بهتان می‌بخشد اما جدای از سفر به این جزیره در هر فصلی که باشد، می‌توانید این لباس‌ها را به عنوان سوغات خریداری کنید و بپوشید. لباس‌های نخی که قیمت چندان گرانی ندارند و به عنوان لباس‌های راحتی در منزل بسیار مناسب هستند. این لباس‌ها را می‌توانید در بازارهای مختلف این شهر جستجو کنید و بیابید.

هیجان‌انگیزترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در جزیره زیبای قشم انجام دهید

لباس‌های محلی و جنوبی

۴- ادویه‌های جنوبی

اگر اهل غذاها و ادویه‌های خاص هستید، اگر اهل تندی‌ها و ترشی‌ها هستید، در سفرتان به قشم می‌توانید بهترین ادویه‌های دنیا را با قیمت‌های مناسب خریداری کنید. ادویه‌هایی که نمونه‌اش را تنها می‌توانید در بازارهای هند و کشورهای شرقی آسیا پیدا کنید. ادویه‌هایی که نه تنها برای مصرف شخصی که به عنوان سوغات سفر نیز مناسب هستند.

ادویه‌های جنوبی

۵- صنایع دستی دریایی

صدف‌ها، حلزون‌ها، گوش ماهی‌ها، مرجان‌ها و صدها چیز دیگر که بعد از جزر و مد آب به روی ماسه‌های ساحل می‌مانند همه و همه موهبتی هستند که دریا برای ما به یادگار می‌گذارد. موهبتی بی‌نظیر که بسیاری از صیادان آنها را برمی‌دارند و انواع تزئینی‌ها را با آنها درست می‌کنند. در سفرتان به قشم اگر به دنبال سوغاتی‌های خاص هستید به هیچ عنوان صنایع دریایی این جزیره را فراموش نکنید. صنایعی که یادگاری‌های تکی به حساب می‌آیند.

صنایع دستی دریایی

۶- نان محلی

نان پختن یکی از قدیمی‌ترین سنت‌های رایج در ایران است که همچنان در روستاها و شهرستان‌ها رواج دارد. سنتی که با عطر و طعم گره خورده است. در این جزیره بیش از ۱۰ نان سنتی پخته می‌شود که هرکدام از آنها را می‌توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید. یکی از معروف‌ترین نان‌های سنتی این جزیره نان تموشی است. نانی که از ترکیب آرد با تخم مرغ به دست می‌آید و در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است. در سفرتان به قشم به شما توصیه می‌کنیم سراغ این نان را از نانوایی‌های سنتی و شیرینی فروشی‌ها بگیرید و حتما آن را با خودتان به هر شهری که در آن اقامت دارید بیاورید.

گشت و گذار ماجراجویانه در غار رازآلوده خربس قشم

سوغاتی قشم

۷- خرما

خرما معروف‌ترین و بهترین سوغات جنوب است. رطب‌هایی شیرین تر از قند و بی‌ضرر که بهترین سوغات هم برای خودتان و هم برای نزدیکان‌تان در سفر به جنوب ایران است. با سفر به جزیره‌ی قشم هم می‌توانید رطب‌های درجه یک و هم مشتقات آن مانند انواع شیره‌ها را با قیمت‌های مناسب و بهترین کیفیت‌ها خریداری کنید.

سوغاتی قشم

۸- کیک سنتی هلر

هلر نام یک روستا در هجده کیلومتری جزیره‌ی قشم است که چندین شیرینی پزی و نان پزی معروف دارد. با رفتن به این روستا و بازدید از آن می‌توانید بهترین شیرینی‌های عمرتان را خریداری کنید و به شهری که در آن ساکن هستید بیاورید. این شیرینی‌های خشک یکی از بهترین و لذیذترین خوراکی‌ها برای کودکان به حساب می‌آیند.

کیک سنتی هلرقشم

درباره ی سوئیت ، آپارتمان مبله

دیدگاهتان را بنویسید